Okupes, "okupes" i l'Ajuntament

Marihuana, soroll, delinqüència, habitatges buits, gent sense casa... En les últimes

setmanes hi ha hagut debat públic a les xarxes sobre totes aquestes qüestions.

D’ençà de la crisi-estafa en la que estem sotmesos el problema de l’habitatge s’ha vist agreujat no només pels preus desorbitats en comparació amb els sous de la gent sinó perquè les institucions públiques poc han fet per ajudar la població amb menys recursos. Si bé és cert que hi ha alguns aprofitats i llestos que ocupen cases per plantar marihuana, punxant la llum i l’aigua, la majoria de gent que ocupa cases és perquè no pot assumir lloguers que els superen els ingressos.

Si bé és cert que hi ha okupes que fan sorolls, la majoria només volen tenir un sostre i viure dignament. En conec uns quants a diferents zones del municipi. Perquè a Calafell n’hi ha unes quantes de cases ocupades per joves o per famílies que no fan cap mal a ningú.

Que hi hagi màfies que cobren X euros per ocupar i punxar llum i aigua, no vol dir que no hi hagi una majoria d’ocupes que l’únic que volen és que els seus fills no sàpiguen en la pobra situació en que es troben o que la PAH i els seus membres no sàpiguen què fan.

Algunes persones ocupen a les urbanitzacions perquè no seran vistes ràpidament i podran tenir sostre uns quants mesos.

Que hi hagi quatre que ocupen segones residències o xalets de luxe, no vol dir que la majoria no busqui al registre de la propietat i entri a cases dels bancs que són els que ens han empobrit a tots.

L’Ajuntament, a banda d’un cens de cases buides que no ha comportat cap acció potent per solucionar o apaivagar el problema de l’habitatge a Calafell, no ha fet res mínimament digne en aquest sentit.

Fa més d’un any la CUP de Calafell va presentar una moció per a què s’exploressin els punts de la Llei 24/2015 de pobresa energètica i habitacional de la Generalitat que no va tombar el Tribunal Constitucional.

Es va aprovar l’elaboració d’un Pla municipal d’Habitatge per a evitar la desocupació permanent i injustificada d’habitatges , el govern ha incomplert i ni l’ha començat a pensar.

També es va aprovar redactar un Reglament Municipal d’Habitatges Desocupats per mobilitzar els habitatges buits. Tampoc l’ha desenvolupat. Programes d’inspecció per tal de detectar immobles que es troben en situació permanent de desocupació, començant pels que són propietat d’entitats financeres i altres grans empreses. Tampoc. Imposar sancions si no surten a mercat. Tampoc.

És evident que l’Ajuntament no s’ha arremangat, ni deixat la pell, en un tema tan fonamental i urgent per a la majoria de la població que veu com els lloguers són cars o directament no els poden assumir. Ja seria hora.

Article de Guifré Artal, membre de l'Assemblea local de la CUP de Calafell.