Sobre l’assemblea oberta del passat divendres 10 de juliol.

CUP Calafell - Assemblea Oberta 2015-07-10

Aquest passat divendres 10 de juliol, la CUP de Calafell va celebrar la seva primera assemblea oberta després de les passades eleccions municipals. L’objectiu d’aquesta va ser informar de la feina feta fins al moment i començar a plantejar projectes i propostes de futur.

Es va organitzar en quatre parts:

En primer lloc es va fer una introducció explicant el perquè del naixement de la CUP i quina és la seva manera de procedir:

• Funcionament assembleari a través de l’horitzontalitat.

• Sistema de verticalitat inversa en relació a les institucions i la resta d’estructura del partit.

• Es va considerar que era el mecanisme més adient en aquest moment. Per una banda, tenir una pota dins la institució municipal i per l’altra, funcionant com a altaveu del poble.

En el segon bloc informatiu es va parlar de:

• Les actuacions de la campanya electoral a nivell d’actes i recursos, així com dels comptes. El pressupost de campanya era de 1900€ que provenien de préstecs personals i donacions de l’Assemblea Nacional, territorial i local. D’aquests se’n van gastar 1800 amb cartells, mailing i materials diversos.

• La postcampanya: els resultats obtinguts (853 vots: 2 regidors), com van anar les negociacions, les reunions que es van tenir amb CiU, PSC i ERC i el posicionament des del principi com a oposició.

• La feina institucional feta fins al moment: l’activitat i l’organització dels regidors. Es va exposar la dificultat per compaginar els tempos de l’assemblea amb els del consistori, el repartiment de retribucions dels regidors i el grup municipal. El sobrant dels sous dels regidors es dirigirà una part a l’assemblea i una altra a projectes socials al municipi. Els ingressos del grup municipal es dirigiran a editar un butlletí periòdic de difusió municipal i al finançament d’un local.

A continuació es va explicar l’organització interna que ha adoptat l’assemblea local per encarar la legislatura:

• A part de l’organització estructural interna s’han creat diferents comitès temàtics per repartir feina de manera eficient, segons temàtiques i /o necessitats.

• Es  dóna importància a la implicació de totes i tots a l’assemblea i als comitès, en el grau possible, perquè pugui funcionar.

• Es va exposar el punt de vista del funcionament i organització de l’assemblea local per part d’un dels nous membres, encoratjant als presents a participar-hi en la mesura del possible.

Per últim es va obrir el torn de precs i preguntes, on es van recollir les següents peticions i propostes:

• Demanda de solucionar la situació precària de les voreres a Calafell poble.

• Crítica al funcionament de les propostes/sol·licituds dels particulars a l’ajuntament. Utilització recurrent per part de la institució del silenci administratiu local. S’insta a treballar conjuntament per fer pressió de grup davant d’aquestes situacions.

• Necessitat de reactivar el comerç a Calafell poble.